Tworzenie biuletynu firmowego - krok po kroku
Książki

Tworzenie biuletynu firmowego – krok po kroku

Posted on in Książki

Nie ulega wątpliwości, że komunikacja wewnętrzna między pracownikami i zespołami w przedsiębiorstwie wpływa na efekty podejmowanych działań. Sztab ludzi, który się ze sobą komunikuje w skuteczny sposób, osiąga lepsze rezultaty. Jak zatem należy zadbać o jak najlepszą komunikację wewnętrzną w firmie? Stworzenie biuletynu firmowego na najlepszym poziomie to wyzwanie, jakiego efekt końcowy zależy od wartości merytorycznej przedstawianej w nim treści. Możemy wybrać biuletyn w formie elektronicznej oraz papierowej. Kwestia poprawności językowej i graficznej decyduje o jakości biuletynu. Wydanie tego rodzaju narzędzia, który ma uskutecznić komunikację wewnętrzną biznesu wiąże się z nakładem finansowym. Należy zadać sobie pytanie, czy nasza firma rzeczywiście go potrzebuje, z jakich pobudek oraz czy mamy wystarczający budżet na stworzenie dobrego jakościowo biuletynu.

Pierwsze kroki

Wybór agencji wydawniczej to przede wszystkim zwrócenie uwagi na cennik i ofertę wydawnictwa. Najistotniejszym czynnikiem, który pomoże wybrać odpowiednie wydawnictwo jest zapoznanie się z portfolio, doświadczeniem redaktorskim oraz zespołem osób, które mają współtworzyć biuletyn firmowy. Ludzie, którzy będą pracowali nad treścią merytoryczną, tworzeniem chwytliwych haseł i rozmieszczeniem kolumn muszą wiedzieć, z czego wynika akurat taka idea. Powinni opierać strategię stworzenia biuletynu na badaniach, przeprowadzonych w celu poznania oczekiwań pracowników. To właśnie eksperci w tej dziedzinie stworzą biuletyn, który przyniesie satysfakcjonujące efekty dla firmy.

Jak szybko zmienia się firma?

Opracowanie harmonogramu wydawania biuletynu powinno być oparte o systematykę wprowadzanych zmian czy udogodnień. Nie ma sensu wydawanie biuletynu zbyt często, jeśli firma nie ewoluuje w określonych ramach czasowych. Zróżnicowany biuletyn zachęci do sięgania po niego i będzie skuteczny. Następnym krokiem jest wybranie stałego zespołu redaktorskiego, który zajmie się treścią i ma decydujący wpływ na komunikację wewnętrzną w firmie. Dobrym wyborem będą pracownicy o cechach lidera, którzy dbają o nawiązywanie komunikacji. Późniejsza korekta nie wpłynie na sens napisanych treści, jedynie je dopracuje.

Ostatnia kwestia to dokładne zwracanie uwagi na przytaczane i przedstawiane w nim wątki. Nie tylko pracownicy mają dostęp do biuletynu firmowego. Nie warto zawierać w nim treści wyrwanych z kontekstu, działających na niekorzyść firmy i informujących o szczegółach danych przedsięwzięć. Dobry biuletyn to nie tylko narzędzie usprawniające komunikację wewnętrzną, ale i reklama, która ukazuje sprawną współpracę w firmie.

Więcej o tworzeniu dobrego biuletynu firmowego możesz się dowiedzieć na stronie firmy Grafpa – tworzenie Custom Publishing

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *